مرداب آبکنار
گیلکی-محلی
درباره وبلاگ


دوستان عزیز قدمتان روی چشم .زندگی شما مانند گلهای نیلوفر مرداب زیبا وبا طراوت باشد.با ارسال مطالب وعکس مرا درپربارنمودن وبلاک یاری نمایید.
آخرین مطالب
سه شنبه 5 دی 1391برچسب:, :: 10:42 :: نويسنده : محمد سوبری

نقاشی های زیبا روی بدن انسان

آثار دو هنرمند به نام هاي اندرو روداك و هيكارو چو

 

 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 5 دی 1391برچسب:غذا,انار,پزشکی, :: 8:59 :: نويسنده : محمد سوبری

 

انار این میوه بهشتی که میگن اگر یک نفر یک انار به تنهایی ودانه دانه بخورد به بهشت می رود.ولی ما کارمندها به علت گرانی یک انار راخانوادگی می خوریم فواید زیادی دارد.

انار را می توان میوه زندگی نامید . بسیاری از عناصر و ویتامین هایی که بدن برای یک زندگی سالم نیاز دارد در انار یافت می شود.

با هم ۱۰ فایده اصلی خوردن انار و نقش آن در زندگی سالم را بررسی می کنیم :
 

 

۱ .انار دارای ۱۵ اسید آمینه است که  ۶ نوع ازاین اسیدها در هیچ میوه دیگری به جز انار یافت نمی شود. این خاصیت برای گیاه خوران  بسیار مناسب است زیرا آن ۶ اسید آمینه غیر از انار فقط در گوشت وجود دارند .

 

۲ . انار قلب را سالم نگه می دارد.و درصد ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی را در خود کاهش می دهد .این خاصیت به این دلیل است که انار عروق و شریان های خونی را انعطاف پذیر نگه داشته و از سفت شدن آن جلوگیری کرده و بدین ترتیب گردش خون به راحتی صورت می گیرد.



ادامه مطلب ...
دو شنبه 4 دی 1391برچسب:عکس,ماشین, :: 9:57 :: نويسنده : محمد سوبری

  زیباترین خودروهای

2012

نمونه‌ی جدیدی از خودروهای کروکی جگوار است که قرار است از سال آینده به عنوان مدل 2014 عرضه شود. این خودرو ادامه‌ای بر خودروهای پیشین جگوار سری سی تایپ (C-Type)، دی تایپ (D-Type) و ای تایپ (E-Type) است که روح و ساختار کلی این خانواده از محصولات را همچنان داراست. این نمونه از جگوار اف تایپ دارای یک موتور توربوشارژ V6 با ظاهری جمع و جور است؛ که می‌تواند رقیب سرسختی برای آستون مارتین V8 ونتاژ، فراری 458 ایتالیا و پورشه 911 باشد.



ادامه مطلب ...
دو شنبه 4 دی 1391برچسب:جاسوس,مشهور, :: 9:26 :: نويسنده : محمد سوبری

 

جاسوسی همیشه برای افکار مردم جالب است

8جاسوس مطرح جهان در سالهای گذشته بسیار جذاب هستند

بررسي هويت و كاركرد سازمان‌هاي اطلاعاتي و امنيتي با جاسوس‌ها و كاركردشان گره خورده است. از همين روست كه سازمان‌هاي امنيتي را با عنوان سازمان‌هاي جاسوسي نيز مي‌شناسند.

به گزارش جام جم آنلاین، اين عنوان از ميزان فراگيري و عام بودن استفاده از جاسوس‌ها براي كسب اطلاعات در سازمان‌هاي امنيتي كشورهاي مختلف حكايت دارد.

بعضي از جاسوس‌ها به سبب اهميت كاركردشان يا جنجال‌هاي خبري شكل گرفته حول آنها، به شهرت زيادي در جهان رسيده‌اند.

برخي نيز به دليل روش‌هاي فريبكارانه و كار همزمان براي دستگاه‌هاي جاسوسي رقيب عمدتا پس از برملا شدن راز يا گيرافتادنشان شهرتي به هم زده‌اند.

هرچه باشد در تمام نقاط دنيا به كارگيري جاسوس‌ها يكي از مهم‌ترين ابزارهاي سازمان‌هاي امنيتي در رقابت‌ها و جنگ هاي اطلاعاتي و امنيتي است.

در اينجا مروري داريم بر معروف‌ترين جاسوس‌هاي قرن اخير؛ البته كه اين ليست مي‌تواند بلندبالاتر از اين باشد و نام‌هاي ديگري را نيز شامل شود.

 

 



ادامه مطلب ...

26 روش ساده برای درمان دردهایتان در خانه

 

هنگامی که از درد گلو، نیش زنبور یا گرفتگی عضلات به دلیل ورزش کردن رنج می برید، نمی توانید به سرعت درد خود را تسکین دهید. اما نیازی نیست که سریع به دکتر یا داروخانه مراجعه کنید. ممکن است با داروی درد خود فاصله زیادی نداشته باشی، گاهی درمان درد شما در کابینت آشپزخانه شما یافت می شود. با مطالعه این 26 روش بسیار ساده ممکن است درمان دردهایتان را پیدا کنید.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 3 دی 1391برچسب:ناصر مسعودی,دیلتنگی, :: 19:9 :: نويسنده : محمد سوبری

بیوگرافی استاد رضایی نیاومتن دیلتنگی ترانه زیبا از ناصر مسعودی وشعر زیبایی ازایشان{ رضایی نیا}

 

" رضایی نیا  " از سال 1373 به ترانه سرایی روی آورد و کوشید تا با بهره بردن از همه ی تجربه ها و آموخته هایش ، به سهم خود در زبان شعرو ترانه ی گیلکی نوآوری کرده و با ایجاد تحول دردرونمایه ومضمون ترانه ی گیلکی آثاری متفاوت بیافریند و در غنا بخشیدن به گنجینه ی شعرو ترانه ی گیلان سهمی مؤثر بر عهده گیرد .توجه به زندگی امروز و طرح نکات لطیف عرفانی و فلسفی در عین وفاداری به زبان زلال و صمیمانه از ویژگی های ترانه های وی به شمار می رود ، که این ویژگی ها را در ترانه هایی با مضامین تغزلی  ، طبیعت گرا یا اجتماعی نیز می توان سراغ گرفت.

  در طول این سال ها بیش از 100 قطعه ترانه ی فارسی و گیلکی از آثار وی با آهنگ و صدای هنرمندان مختلف اجرا و ضبط شده است که بخشی از این اشعار در مجموعه کاست های گلدون شکسته ( با صدای حسام لرنژاد ) ، دشت کربلا   ( با صدای صادق آهنگران ) ، بهشت گیلان ( باصدای ناصر مسعودی و شاهرخ شیردوست )، علی جان( با صدای تورج رضاپور ) ، کوچه ی باران ( با صدای علی حق ره ) ، همیشه بهار گیلان ( گلچین خوانندگان ) و ذوالجناح ( گلچین خوانندگان) آمده است .

 در ضمن ، برخی از ترانه های "رضایی نیا " در جشنواره های مختلف به عنوان بهترین ترانه برگزیده شده اند ، از جمله ترانه های " غُمچه " (به آهنگسازی استاد منوچهر ویسانلو  و خوانندگی تورج رضاپور ) ، ترانه ی " بازارمَج " ( با آهنگسازی و خوانندگی  بابک ربوخه  ، ترانه ی " نازنین وطن " (با آهنگسازی و خوانندگی شاهرخ شیردوست و تنظیم شهرام مظلومی ) ، ترانه ی " گول ناز"  ( با آهنگسازی اکبر کنعانی و خوانندگی تورج رضاپور ) و ترانه ی " اَچی مَاچی خواب " ( با آهنگسازی شهاب آزادی وطن و صدای رعنا حسین دخت )

از مشهورترین ترانه های گیلکیِ " رضایی نیا " می توان به این ترانه ها اشاره کرد :

1-      جوانمردی : با صدای فریدون  پوررضا و آهنگ رضا فدایی

2-      دیلتنگی : با صدای ناصر مسعودی و آهنگ رضا فدایی

3-      میرزا کوچی خان : باآهنگ و صدای فریدون  پوررضا و تنظیم رضا فدایی

4-      همیشه گل : با صدای ناصر مسعودی و آهنگ علی  اکبر پور

5-      ایران : با صدای ناصر مسعودی و آهنگ سید محمد  میرزمانی

6-      ایران آلاله زاره : با صدای ناصر مسعودی و آهنگ رضا فدایی

7-      بازارمَج : با صدای شاهرخ  شیردوست و آهنگ رضا فدایی

8-      بهار آواز : با صدای زنده یاد علی رضا شوریده و آهنگ منوچهر ویسانل



ادامه مطلب ...
یک شنبه 3 دی 1391برچسب:, :: 18:48 :: نويسنده : محمد سوبری

امروزمتن اهنگی زیبا از استاد قوامی از اشعار زنده یادشیون فومنی را تقدیم شما می نمایم

آفتاب گوله كو جينجيلاي  خوره شوستاندره 

   گل آفتاب در پايه كوه در حال شستشو هست

سيا  ابرانه حال روزگار زاره بوستاندره 

 ابرهاي سياه حال و روزشان بد مي شود

آفتابه روزا وارشه                            

روز آفتابي باران مي بارد

شالانه عروسيه                              

عروسي شغال است



ادامه مطلب ...
یک شنبه 3 دی 1391برچسب:فرامرز دعایی, :: 13:45 :: نويسنده : محمد سوبری

همه مابا ترانهای فرامرز دعایی زندگی کرده ایم .بیایید بیشتر با او اشنا شویم

متولد 1331هستم‌ از 5 سالگی‌ خواندن‌ و نواختن‌ و ضرب‌ زدن‌ را آغاز كردم‌بعد در مدرسه‌ با شعر و سرود آشنا شدم‌ كه‌ هم‌ شعر می‌گفتم‌ وهم‌ سرود می‌خواندم‌ و در سال‌ 1345 با آهنگ‌ <شكایت‌> واردبازار كار هنری‌ شدم‌.

وی‌ افزود: نورالدین‌ دعایی‌ پدر خدا بیامرزم‌ به‌ عنوان‌ یك‌پیشكسوت‌ همیشه‌ پشتیبان‌ و یاورم‌ بود كه‌ من‌ پشت‌ سر اورشد كردم‌. وی‌ آن‌ گاه‌ با مروری‌ به‌ خاطرات‌ گذشته‌ خود گفت‌:آخرین‌ كارم‌ قبل‌ از انقلاب‌، <فدایی‌> بود كه‌ شعر آن‌ از زنده‌ یادشیون‌ فومنی‌ بود آهنگ‌ از خودم‌ بود و تنظیم‌ آن‌ را آقای‌ویسانلو عهده‌دار بودند.


وی‌ افزود: در قدیم‌ آقایان‌ ویسانلو با ویولون‌، احمدسیگارچی‌ باعود، هوشنگ‌ افتخاری‌ با ضرب‌، داریوش‌ علیزاده‌با سنتور و جمشید مرادی‌ با ویولون‌ مرا همراهی‌ می‌كردند.


و بعد از انقلاب در سال 82  اولین آهنگی را که اجرا نموده ام به نام زاکی جان بود که شعروملودی از خودم بود و تنظیم استاد منوچهر ویسانلو و ناظر ضبط آقای شهاب آزادی وطن بود



ادامه مطلب ...
یک شنبه 3 دی 1391برچسب:, :: 10:15 :: نويسنده : محمد سوبری

ادامه:فرهنگ ابکنار

  

                     رمش ) (Ramsh

رمش یا پرچین، دیواری است که با شاخه ها و سر شاخه های درختان درست می شود و ساختن آن در تمام روستاهای جهان متداول است. پرچین برای محصور کردن باغها و حیاط خانه های روستائی به کار می رود. برای ساختن پرچین، ابتدا در دور باغ، به فاصله هر ۱ متر، چاله کوچکی به عمق نیم متر و بین آنها چاله های کوچکتری به عمق ۲۵ سانتیمتر، پس از آن در داخل چاله ها تیرهائی به ترتیب به کلفتی ۱۰ و ۵ سـانتیمتر

نصب می شود. این پایه ها به اندازه ۱ متر بالای زمین قرار می گیرد. بین پایه ها با سرشاحه های درختان بافته می شود برای اینکه آب باران به پرچین صدمه نزند، در هر طرف آن به اندازه ۲۰ سانتیمتر خاک می ریزند و این کار علاوه بر جلوگیری از نفوذ آب، در استحکام آن نیز موثر است.گاهی برای اینکه پرچین دوام بیشتری داشته باشد در دو طرف آن خندق کم عمقی حفر می گردد تا آب باران را در خود جمع کند و از رسیدن آن به پایه های پرچین جلوگیری نماید. این امر ضمناً باعث می شود که حیوانات نتوانند به آن نزدیک شوند. با این همه پرچین چندان دوامی ندارد و باید هر سال برای تعمیر یا تجدید آن اقدام کرد.



ادامه مطلب ...

ابکنار ما دارای قدمت زیادی است می توانیم  به خود ببالیم که مردمان با فرهنگی هستیم  .درنوشتار زیر به گوشه ای از فرهنگ واماکن ولغات قدیمی اشاره می کنیم

نقش زنان در آبکنار
به طور کلی در روستاهای گیلان، زنان به حکم طبیعت و بقا‌ زندگی از گذشته های دور، دوش به دوش مردان خود، خصوصاً در امرکشاورزی تلاش می کنند که اگر بگوئیم زنان خیلی بیشتر از مردان کار کرده وکمتر استراحت می نمایند سخنی به اغراق نگفتیم. باتوجه به اینکه قبل از ایجاد جاده شوسه و آسفالته آبکنار، تنها راه ارتباطی به انزلی و نقاط ساحلی دیگر از طریق مرداب انجام می گرفته است. در نتیجه آبکنار به صورت جزیره ای دور افتاده در آمده بود. از این رو مردمش ناچاراً برای تامین معاش و کمبودهای محلی و اجتماعی تلاش بیشتر نمایند، در این راستا مسئولیت بیشتر بردوش زنان آبکناری سنگینی می کرد. آنان ضمن انجام کارهای طاقت فرسا در شالیزارها، جدا کردن جو از ساقه و پادنگ کردن کار در باغات صیفی کاری و کمک به امور نوغان داری و رسیدگی به پخت و پز و تر و خشک کردن بچه ها و افراد خانواده، در ساعات فراغت به بافتن حصیر می پرداختند، که بافتن حصیر نیز از ساعات اولیه صبح تا فرارسیدن شب ادامه داشت که همین حصیرها خود منبع درآمدی جهت کمک به معاش خانواده بوده است و با توجه به اینکه این کار در سوز و سرمای زمستان نیز انجام می گرفت و بر خلاف تابستان زمان بیشتری به این کار اختصاص داشت، زنان اغلب به سرماخوردگی های شدید و روماتیسم مبتلا می شدند.



ادامه مطلب ...



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 161
تعداد نظرات : 77
تعداد آنلاین : 2



Alternative content


تماس با ما
استخاره آنلاین با قرآن کریم




Google Erth mordab abkenar

code navidi

ZIP Code List

مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران

تعبیر خواب آنلاین